Podwójny podbródek przysparza zmartwień niejednej osobie. Chociaż uważa się, że jest to cecha wyłącznie ludzi z nadwagą, a wręcz otyłych, drugi podbródek u szczupłej osoby wcale nie stanowi niecodziennego widoku. Na jego powstawanie ma bowiem wpływ znacznie więcej czynników niż tylko nadprogramowe kilogramy. Jak zlikwidować podbródek, który może mocno zaniżać samoocenę? Wystarczy kilka prostych ćwiczeń i zmiana pewnych nawyków, aby już po krótkim czasie zauważyć wyraźne zmiany. Sprawdź, co może ci pomóc!

Drugi podbródek i przyczyny jego powstawania

Powodów, dla których u wielu osób tworzy się drugi, a czasem i trzeci podbródek, jest sporo. Chociaż w większości przypadków problem udaje się rozwiązać za pomocą ćwiczeń na podwójny podbródek, najczęściej niezbędna jest także zmiana stylu życia. Im baczniej zwraca się uwagę na pewne przyzwyczajenia, tym większa szansa na szybsze pozbycie się tej nieestetycznej cechy wyglądu.

Drugi podbródek u szczupłej osoby a siedzący tryb życia

Nierzadko problem podwójnego podbródka dotyka osób młodych i szczupłych. Z czego to wynika? Najczęściej spowodowane jest to spoglądaniem w dół, na ekran smartfonów. Wiadomo, że w dzisiejszych czasach niewiele osób może pozwolić sobie na luksus, jakim jest przerwa od portali informacyjnych czy odczytywania maili z pracy. Jednak częste pochylanie do przodu powoduje tworzenie się fałdki pod brodą. Skóra zaczyna obwisać, co dodatkowo pogłębia brak ćwiczeń na mięśnie szyi – w efekcie tworzy się drugi podbródek.

Drugi podbródek a dieta

Często do powstawania podwójnej brody dochodzi w wyniku niewłaściwego odżywiania się. Przyczyną jest zwłaszcza nadmiar cukrów i tłuszczu. Nie bez znaczenia jest także nadmierne spożywanie alkoholu. Problem może potęgować także przyjmowanie niewystarczającej ilości wody. Źródłem kłopotów mogą być też niektóre alergie pokarmowe. Jeśli zauważysz u siebie drugi podbródek, warto zatem zastanowić się nad wprowadzeniem pewnych zmian w diecie.

Dlaczego jeszcze może tworzyć się drugi podbródek?

Bardzo często przyczyną powstawania podwójnego podbródka jest osłabienie mięśni szyi. Często jego źródło to nieprawidłowa postawa, np. podczas snu oraz pracy przy biurku. Niestety, dość często problem wynika także z uwarunkowań genetycznych – u niektórych osób łatwiej o tworzenie się drugiego podbródka.

Jeżeli zauważasz oznaki tworzenia się podbródka albo już się on u ciebie pojawił, koniecznie poznaj sposoby na walkę z nim. 

Ćwiczenia na podwójny podbródek

Poświęcanie większej uwagi postawie i diecie to dopiero połowa sukcesu na drodze do uzyskania idealnego kształtu twarzy. Przykładowe ćwiczenia na drugi podbródek, które przedstawiamy to kolejny krok. Co ważne, to jedno z prostszych, skuteczniejszych i tańszych rozwiązań problemu.

  1. Otwórz szeroko usta i wyciągnij język tak mocno, jak potrafisz. Wytrzymaj tak przez paręnaście sekund;
  2. Postaraj się przez kilka minut głośno wypowiadać samogłoski: a, e, i, o, u, y;
  3.  Ułóż usta jak do pocałunku, a następnie rozciągnij je tak, aby utworzyć prostą linię. Powtarzaj ćwiczenie przez kilka minut;
  4. Postaraj się napiąć mięśnie szyi. Następnie na zmianę podnoś i opuszczaj głowę. Przy jej opadaniu dociskaj brodę do mostka;
  5.  Aby wzmocnić mięśnie szyi, wykonaj kilka ćwiczeń na biust np. ułóż ręce jak do modlitwy, wystawiając jednocześnie na boki zgięte łokcie. Naciskaj dłonie jedna na drugą, najmocniej jak potrafisz. Po kilkunastu sekundach odpocznij, po czym zrób jeszcze kilka powtórzeń. 

Można mieszać kolejność ćwiczeń i dodawać do nich inne. Początkowo najlepiej wykonywać je codziennie. Gdy pojawią się pierwsze efekty, można ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu. 

Jak pozbyć się drugiego podbródka za pomocą masażu?

Na pozbycie się podwójnego podbródka może pomóc także specjalny masaż. Rozwiąże on problem z drugim podbródkiem, ale nie tylko. Może także:

  • pobudzić produkcję kolagenu;
  • wyraźnie odmłodzić skórę i poprawić jej jędrność. 

Co oczywiste, masaże twarzy potrafią być bardzo przyjemne i kojące, co z pewnością pozytywnie wpłynie na twoje samopoczucie.

Masaż jako recepta na drugi podbródek – krok po kroku

  1. Masaż możesz wykonywać podczas porannej i wieczornej pielęgnacji cery. 
  2. Najpierw warto wmasować kosmetyki w okolice szyi, używając do tego środkowego i wskazującego palca, od dołu do góry.
  3. Można także delikatnie oklepywać podbródek wierzchem dłoni lub naciskać twarz punktowo, używając przy tym łagodnych, okrężnych ruchów. 
  4. Niektórzy dla wzmocnienia efektu masażu stosują akcesoria, np. wałki z kwarcu lub jadeitu.
  5. Masaż warto zakończyć lekkim gładzeniem skóry twarzy.

Pamiętaj, że skóra na twarzy i szyi jest wyjątkowo delikatna i podatna na urazy. Dlatego podczas wykonywania masażu należy użyć niewielkiej siły i przerwać masaż, gdy pojawi się ból. Masowanie twarzy należy przeprowadzać regularnie, najlepiej z zastosowaniem tych samych technik. Będzie można szybko zauważyć zadowalające efekty.

Drugi podbródek to niewątpliwie problem, który negatywnie wpływa na samopoczucie i samoocenę. Jednak jeśli się z nim zmagasz, nie martw się. Skorzystaj z naszych wskazówek. Jeśli zmienisz dietę i weźmiesz się do ćwiczeń lub masażu, na pewno sytuacja się poprawi!