Dieta na cellulit – co jeść a czego unikać, żeby pokonać problem cellulitu na dobre? Sprawdź co powinno znaleźć się w Twoim jadłospisie!

Dieta na cellulit wpływa w bardzo dużym stopniu. Niewłaściwa przyczynia się do powstawania charakterystycznej pomarańczowej skórki. Zdrowa i zbilansowana zaś pomaga zwalczyć cellulit i jego oznaki. Przeczytaj i dowiedz się jak powinna wyglądać dieta w trakcie walki z cellulitem!

dieta na cellulit

Problem cellulitu dotyczy ogromnej ilości kobiet. Choć u niektórych bywa mniej widoczny, wciąż pozostaje źródłem kompleksów i powodem obniżonego samopoczucia. Przyczyn występowania cellulitu jest kilka. Jedną z nich jest niewłaściwa dieta, obfitująca w tłuste potrawy, przyczyniające się do wzrostu wagi i nadmiernego rozrostu tkanki tłuszczowej. Na liście produktów zakazanych dla tych, którzy walczą z pomarańczową skórką, znajduje się także żywność wysoko przetworzona, która powoduje zatrzymywanie wody w organizmie. Wyeliminowanie owych produktów z codziennego jadłospisu to pierwszy krok do tego aby pozbyć się cellulitu i związanych z nim kompleksów.

Dieta na cellulit – tego unikaj!

Dieta odgrywa ogromne znaczenie w życiu człowieka. Nie tylko wpływa na zdrowie i samopoczucie, ale także na wygląd skóry. Dotyczy to zarówno skóry twarzy, jak i całego ciała. Niewłaściwa dieta może potęgować zmiany skórne, przyspieszać procesy starzenia się skóry, przyczyniać się do zaostrzenia trądziku i pogorszenia stanu cery. Jak się okazuje, duży wpływ ma również na skórę całego ciała. Jest bowiem jedną z głównych przyczyn powstawania cellulitu.

Tłuste potrawy, w tym potrawy typu fast food, zawierające duże ilości tłuszczy trans, słodkie napoje i desery, a także słone przekąski to produkty, które jeśli są spożywane w nadmiarze, przyczyniają się do powstawania cellulitu. Jeśli dodatkowo ich spożywaniu towarzyszy siedzący styl życia, charakteryzujący się niską aktywnością fizyczną, pomarańczowa skórka szybko staje się zauważalna, zwłaszcza na udach, pośladkach oraz brzuchu. Rozwojowi cellulitu sprzyja też niewystarczające nawadnianie, które ogranicza proces usuwania toksyn z organizmu oraz zbędnych produktów przemiany materii i powoduje obrzęki (cellulit wodny).

Tłuste i smażone potrawy, których głównym składnikiem jest mięso, najlepiej spożywać okazjonalnie, podobnie jak słodkie ciasta i desery, które określa się mianem pustych kalorii. Poza tym, że przyczyniają się one do wzrostu spożywanych kalorii, nie są źródłem wartościowych składników. Spożywanie węglowodanów, choć ważne, gdyż są one głównym źródłem energii, powinno być wyliczone na podstawie indywidualnego dziennego zapotrzebowania energetycznego. Ich nadmiar jest bowiem główną przyczyną nadmiernego przyrostu masy ciała, a także cellulitu.

Zdrowa zbilansowana dieta na cellulit – co jeść?

Zmiana nawyków żywieniowych, unikanie produktów wyżej wymienionych i zastąpienie ich zdrowymi, zbilansowanymi posiłkami, to sprawdzony sposób na poprawę kondycji, samopoczucia i wyglądu. Dieta na cellulit powinna obfitować w duże ilości świeżych warzyw i owoców, a także pełnowartościowe produkty zbożowe, takie jak na przykład pełnoziarniste pieczywo, kasze (np. brązowy ryż) i makarony. Produkty te zawierają duże ilości błonnika, składnika który odgrywa ogromną rolę w procesie przemiany materii. Jego obecność przyspiesza metabolizm i wspomaga proces trawienia kwasów tłuszczowych, ogranicza wchłanianie tłuszczów, zapobiegając nadmiernemu odkładaniu się komórek tłuszczowych. Bogatym źródłem błonnika są także nasiona roślin strączkowych oraz kiełki, które dodatkowo zawierają witaminy i składniki odżywcze (m.in. potas i cynk), które mają wpływ na wygląd skóry.

Równie ważna jak jakość posiłków jest częstotliwość ich spożywania. Najbardziej optymalne jest spożywanie ok. 5 posiłków dziennie w odstępach 3 – 4 godzin. Zbyt długie przerwy pomiędzy kolejnymi posiłkami, zaburzają tempo metabolizmu, wyraźnie je spowalniając, co może doprowadzić do sytuacji magazynowania w organizmie komórek tłuszczowych. Dwa duże posiłki w ciągu dnia, lepiej jest zastąpić pięcioma mniejszymi, spożywanymi w równych odstępach czasowych.

Zobacz też:  Pelikany - obwisłe ramiona, które są zmorą wielu kobiet. Skąd się biorą i jak z nimi skutecznie walczyć? Które zabiegi medycyny estetycznej pomogą pozbyć się obwisłej skóry?

Poza dietą na cellulit istotną rolę w jego zwalczaniu, odgrywa również odpowiednie nawadnianie organizmu. Wypijanie dużej ilości wody jest absolutnie niezbędne do tego, aby zdrowo się czuć i dobrze wyglądać. Optymalne zapotrzebowanie na płyny jest kwestią indywidualną, uzależnioną od kilku czynników. Przyjmuje się jednak, że nie powinno wynosić mniej niż 2 litry w ciągu doby, dzięki czemu toksyny i inne zbędne produkty przemiany materii będą mogły być na bieżąco usuwane z organizmu. Pozwala to zniwelować obrzęki i zapobiega ich ponownemu występowaniu.

Aby odpowiednio nawodnić organizm poza wodą można pić soki owocowe i warzywne oraz ziołowe herbatki. W zwalczaniu pomarańczowej skórki bardzo dobrze sprawdza się również kofeina i zielona herbata uznawane za produkty antycellulitowe. Każda z nich przeciwdziała powstawaniu cellulitu poprzez to, że poprawia krążenie (kofeina) i przyspiesza metabolizm (zielona herbata). Dieta na cellulit może być więc uzupełniona o te substancje każdego dnia (można wypijać trzy filiżanki kawy i zielonej herbaty).

Odpowiednia dieta bez wątpienia odgrywa ogromne znaczenie w walce z cellulitem, jednak aby mogła ona okazać się skuteczna, najlepiej uzupełnić ją odpowiednią dawką aktywności fizycznej. Przyspiesza ona metabolizm, pobudza krążenie krwi, a tym samym zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Ponadto modeluje całą sylwetkę i w pozytywny sposób wpływa na poprawę wyglądu skóry, uelastyczniając ją i ujędrniając. Połączenie zdrowej, zbilansowanej diety z dużą dawką ruchu to sprawdzony sposób na walkę z cellulitem, który pomaga pozbyć się widocznych oznak charakterystycznej pomarańczowej skórki.

Cellulit to problem z którym każdego dnia zmaga się wiele kobiet. Aby skutecznie z nim walczyć, trzeba postawić na odpowiednią dietę na cellulit, a więc ograniczyć ilość spożycia węglowodanów, wykluczyć z diety żywność wysoko przetworzoną oraz produkty zawierające dużo tłuszczów, starannie planując swoje posiłki. W codziennym jadłospisie zamiast słodkich płatków śniadaniowych, powinny znaleźć się świeże owoce będące naturalnym źródłem witamin, w tym ważnej dla zdrowia witaminy C, a zamiast smażonego panierowanego kotleta schabowego na przykład pieczona ryba z warzywami.

Aby pozbyć się cellulitu trzeba też pamiętać o nawadnianiu organizmu. Poza wodą mineralną można sięgać po soki warzywne i owocowe, a także ziołowe napary. Bardzo dobrze w zwalczaniu cellulitu sprawdza się kawa i zielona herbata, które usprawniają proces metabolizmu. Działanie diety na cellulit można spotęgować też codzienną dawką aktywności fizycznej.



Powiązane artykuły:
Milena Bizoń
Autorka tekstów z wieloletnim doświadczeniem. Kreatywna dusza z niespokojnym charakterem i milionem pomysłów. Od urodzenia mieszkanka Dolnego Śląska, od zawsze zakochana w słowie pisanym. Od najmłodszych lat tworzyła, a pierwsze poważne doświadczenia w pisaniu zdobywała już jako nastolatka. Pisze głównie teksty z kategorii FMCG, healthcare, lifestyle i beauty. Prywatnie miłośniczka kóz, serowarstwa i dziergania.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Podobne artykuły w kategorii: Ciało