Jak pokonać cellulit na piersiach, udach czy pośladkach? Sprawdź, które metody walki z cellulitem są naprawdę skuteczne!

Cellulit na piersiach nie występuje tak powszechnie, jak na udach, czy pośladkach. Jednak ze względu na dość znacznie nagromadzenie tkanki tłuszczowej w tej części ciała, piersi również są narażone na wystąpienie nierówności charakterystycznych dla pomarańczowej skórki.

Cellulit na piersiach

Cellulit na piersiach, podobnie jak i na pozostałych częściach ciała należy zwalczać za pomocą kompleksowego działania, polegającego na zmianie nawyków żywieniowych, prowadzonego stylu życia oraz właściwej i starannej pielęgnacji skóry całego ciała.

Skąd się bierze cellulit na piersiach?

Cellulit występuje na tych partiach ciała, na których odkłada się największa ilość tkanki tłuszczowej. Szczególnie więc na jego wystąpienie narażone są takie obszary ciała jak: uda, pośladki, brzuch. Rzadziej cellulit występuje na łydkach, przedramionach i piersiach.

Wśród przyczyn odpowiedzialnych za jego wystąpienie wymienia się przede wszystkim:

·        siedzący tryb życia;

·        niewłaściwą, ubogą w składniki odżywcze dietę;

·        zaburzenia hormonalne, związane m.in. z nieprawidłowym funkcjonowaniem tarczycy;

·        predyspozycje genetyczne.

Bardzo często zdarza się, że cellulit na piersiach oraz innych częściach ciała występuje na skutek działania kliku czynników jednocześnie. Dlatego działania mające na celu jego zwalczanie, należy prowadzić na kilku płaszczyznach jednocześnie, dbając o zdrową dietę, odpowiednią dawkę aktywności fizycznej oraz właściwą pielęgnację skóry.

Jak skutecznie zwalczać cellulit na piersiach, udach i pośladkach?

Walka z cellulitem na pewno nie należy do łatwych, zwłaszcza jeśli jest to utrwalony cellulit II stopnia, czyli tzw. cellulit tłuszczowy, jednak przy odrobienie dobrych chęci i zaangażowania może zakończyć się sukcesem. Od czego zacząć?

Z całą pewnością od diety. Zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze jest bardzo ważnym czynnikiem w walce z cellulitem. Należy unikać potraw tłustych, zaliczanych do potraw typu fast food oraz innego rodzaju żywności wysoko przetworzonej, zawierającej duże ilości konserwantów, soli oraz cukru. Zamiast nich do codziennego jadłospisu należy wprowadzić duże ilości świeżych warzyw i owoców, pełnowartościowe produkty zbożowe bogate w błonnik oraz duże ilości wody. Nawadnianie organizmu to kolejny krok w kierunku skóry wolnej od cellulitu. Ogranicza bowiem powstawanie obrzęków i usprawnia proces usuwania toksyn i zbędnych produktów przemiany materii z organizmu.

Kolejnym ważnym etapem walki z cellulitem powinno być zaprzyjaźnienie się na stałe z aktywnością fizyczną. Codzienna dawka ruchu nie tylko wspomaga metabolizm, ograniczając odkładanie się tkanki tłuszczowej, ale też poprawia kondycję skóry, ujędrniając ją i uelastyczniając. Aktywność fizyczna pomaga też wysmuklić całe ciało, sprawiając, że wygląda ono lepiej. W zwalczaniu cellulitu można postawić na ćwiczenia nakierowane na konkretne partie ciała (np. wymachy nóg na cellulit na udach, brzuszki na cellulit na brzuchu, ćwiczenia z hantlami na cellulit na piersiach) lub dowolną formę ruchu – pływanie, jazda na rowerze, bieganie, pilates, itp. Ważne by podejmowanie aktywności fizycznej nie miało okazjonalnego charakteru, ale było na stałe wpisane w tygodniowy rozkład zajęć. 



Powiązane artykuły:
Anna Kwiatkowska
pasjonatka tematyki beauty, od zawsze na bieżąco z trendami w kosmetyce pielęgnacyjnej i make-upowej. Kocha modę. Jej najnowszą pasją jest zdrowe odżywianie, stara się też żyć coraz bardziej ekologicznie.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.