Mężczyźni zdecydowanie częściej sięgają dziś po kosmetyki pielęgnacyjne. Świadczy o tym raport dotyczący rozwoju tego segmentu w branży kosmetycznej. W ubiegłym roku osiągnął on wartość niemal 70 mld dolarów.

Rynek kosmetyków zbadany został przez Research and Markets. Okazuje się, że wśród kosmetyków, po które sięgają panowie, coraz częściej pojawiają się nie tylko kremy do golenia czy dezodoranty, ale także kosmetyki „kolorowe”.

Mężczyźni coraz chętniej sięgają po różne kosmetyki

Raport wskazuje, że mamy do czynienia z nowym segmentem dla bardziej odważnych w kwestii piękna mężczyzn. Powstają specjalistyczne marki skierowane tylko do panów, a to przekłada się na wartość całej branży.

Zdaniem koncernu L’Oreal będziemy mieć do czynienia ze wzrostem zainteresowania kosmetykami wśród mężczyzn. Dlatego też zapowiedział on skupienie się na męskiej urodzie.

Podobne wnioski wysnuwa także pochodząca z Japonii grupa kosmetyczna Shiseido. „Uno” – linia męskiego makijażu stworzona przez firmę odnotowała aż dwucyfrowy wzrost w okresie pandemii. Teraz kosmetyki tego typu mają być kierowane do mężczyzn w wieku od 20 do 40 lat.

Popularność kosmetyków dla mężczyzn ma być coraz większa

O popularności kosmetyków do makijażu dla mężczyzn informował już Magazyn serwisu rp.pl „Sukces”. Wskazywano wówczas, że w ciągu ostatnich pięciu lat rynek męskich kosmetyków w Stanach Zjednoczonych wzrósł aż o 13 procent. W ciągu kolejnych pięciu lat wspomniany rynek ma być wart około 5 miliardów USD.

Serwis informował też, że zmiany w tej dziedzinie widoczne są w świecie mody oraz popkultury. Wskazano, że sam prezydent Francji Emmanuel Macron w 2017 roku na makijaż wydał ponad 26 tys. euro.

za: wiadomoscikosmetyczne.pl, sukces.rp.pl

Zobacz też:
UOKiK: Co dziesiąty kontrolowany produkt kosmetyczny był źle oznakowany