Polscy konsumenci w trakcie wizyt w sklepach drogeryjnych zdecydowanie częściej w ostatnim czasie zwracają uwagę na ceny produktów. Wygląda na to, że pandemia koronawirusa i związany z nią ogólnoświatowy kryzys wpłynął w sporej mierze na sposób gospodarowania przez nas pieniędzmi.
W ciągu ostatniego roku wielu z nas odczuwało niepewność co do przyszłości. Trudno było ocenić, kiedy pandemia może się skończyć oraz w jaki sposób wpłynie na naszą pracę zawodową oraz zarobki. To z kolei zdaje się przekładać na nasze wybory konsumenckie.
Jeśli chodzi o to, jak ważna jest dla nas cena przy wyborze kosmetyków, różnica w porównaniu do ubiegłego roku jest ogromna. Rok temu 35 proc. badanych wskazywało, że cena jest najważniejsza przy wyborze danego produktu – donosi raport Green Generation, opublikowany przez Mobile Institute.
Cena jest dziś dla nas najważniejsza
W tym roku (badanie przeprowadzono w marcu i kwietniu 2021 roku) sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Na cenę jako najważniejszy czynnik w podejmowaniu decyzji o zakupie wskazało już 58 proc. uczestników badania.
Nie jest to oczywiście jedyne, co bierzemy pod uwagę w trakcie zakupów w drogerii. Dla 38 proc. uczestników badania najważniejsza była marka. Tutaj nastąpił również duży wzrost, aż o 10 punktów procentowych. Ostatnie miejsce na podium w sondażu zajmuje skład kosmetyku. Jest on najważniejszy dla co piątek osoby (więcej o 4 punkty procentowe w porównaniu do zeszłego roku).
Co jeszcze jest ważne dla konsumentów?
Jeśli chodzi o inne cechy kosmetyków, dla Polaków ważna jest też data przydatności do użycia czy biodegradowalność. Dla wielu istotne jest również posiadanie certyfikatu dotyczącego zachowania zasad ekologii w trakcie produkcji.
Raport Green Generation wskazuje na duże zmiany jeśli chodzi o podejmowanie decyzji w trakcie zakupów. To na pewno ważny znak dla producentów. Niezwykle ciekawe będzie pod tym względem przeanalizowanie odpowiedzi konsumentów w przyszłym roku. Szczepienia przeciwko koronawirusowi i spodziewany koniec pandemii mogą wiele zmienić.
za: wiadomoscikosmetyczne.pl