Pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia w ogromnej mierze wpływają na różne decyzje Polaków. Sytuacja ta ma wpływ także na sposób wydawania pieniędzy. Kwestia ta dotyczy także branży kosmetycznej, choć sytuacja zdecydowanie uległa poprawie w porównaniu do odpowiedzi, jakie pojawiały się w badaniach jeszcze kilka miesięcy temu.

Przestajemy się obawiać o stan finansów

Z trzeciej edycji badania EY Future Consumer Index jasno wynika, że Polacy już w zdecydowanie mniejszej mierze obawiają się o swoje zdrowie, finanse oraz przyszłość zawodową. Bardzo duży niepokój w kwestii finansów odczuwa obecnie zaledwie 16,4 proc. respondentów.

Kilka miesięcy temu taką samą odpowiedź wybierało więcej spośród nas, bo 21,6%. Najwięcej badanych deklaruje, że nie spodziewa się zmian w swojej sytuacji finansowej w ciągu najbliższego roku. Tak odpowiada 40,9 proc. uczestników sondażu.

Co ciekawe, 35% spodziewa się lepszej kondycji finansowej. W październiku odpowiadało tak 32,7 proc. osób biorących udział w panelu.

Jeśli chodzi o kwestie zdrowotne, duży niepokój deklarowało 24 proc. badanych. W marcu liczba ta spadła do 18 proc. Więcej jest też osób, które o swój stan zdrowia w ogóle się nie obawiają.

Na kosmetykach nadal oszczędzamy, ale…

Pandemia oddziałuje również na zachowania konsumenckie. Nadal wolimy pilnować swojego budżetu bardziej niż przed pandemią. Jeśli chodzi o kwestię wydatków na kosmetyki, jest jednak nieco lepiej.

W październiku ubiegłego roku ograniczenie wydatków na produkty z kategorii „uroda i kosmetyki” deklarowało ponad 15 proc. badanych. Dziś odpowiada tak tylko niecałe 10 proc. uczestników badania. Jeśli chodzi o wydatki na odzież lub obuwie, obecnie ograniczenie planuje 15 proc. respondentów. W październiku była to odpowiedź wybierana przez 20 proc. badanych.

Badanie to jasno dowodzi, że o ile pandemia wymusiła na wielu z nas bardziej oszczędne podejście do życia i ograniczenie wydatków, sytuacja zaczyna się zmieniać. Spadek ilości osób deklarujących ograniczenie wydatków w niektórych dziedzinach zdaje się dowodzić, że zaczynamy dostrzegać zbliżający się bardzo powoli koniec pandemii koronawirusa.

za: wiadomoscikosmetyczne.pl