Pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia stanowiły mocny cios dla branży beauty. Kolejnym tego dowodem jest sprawozdanie zaprezentowane przez firmę kosmetyczną Coty. Odnotowano spadek w trzecim kwartale roku podatkowego 2021 o 3,3 proc.
Lockdowny źródłem spadku sprzedaży
Powodem niższych zarobków firmy są oczywiście europejskie lockdowny, które dość mocno wpłynęły na popyt na kosmetyki. W przypadku Coty przychody spadły z 1,06 do 1,03 mld dolarów rok do roku.
Przychody netto w przypadku Ameryk spadły aż o 6 procent, do wartości 409,6 miliona dolarów. W regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) spadek wyniósł 7,8 proc. Tutaj jednak mamy do czynienia z ogromnym wzrostem w przypadku sprzedaży internetowej. Wzrosła ona aż o 90 proc., a przychody netto w Azji w regionie Azji i Pacyfiku wzrosły aż o 27,7 proc.
Kryzys w Europie, ale firma liczy na szybki wzrost
Co ciekawe, wzrosły też marki Prestige – aż o 6,5 proc., dzięki popytowi w Stanach Zjednoczonych oraz Chinach. W przypadku produktów masowych, przychody netto spadły o 14,3 proc.
Komentując te statystyki, SEO Coty Sue Y. Nabi przyznała, ze widoczny jest kryzys sprzedaży w Europie, jednak firma jest przekonana co do tego, że wraz ze zniesieniem ograniczeń nastąpi poprawa. Wskazała ona również, że nastąpił silny wzrost na kilku kluczowych rynkach. Wskazała tu szczególnie na Chiny.
za: wiadomoscikosmetyczne.pl
Powiązane artykuły:
- Ekologiczne kosmetyki? Młodych to nie interesuje
- Cięcia w branży beauty. Co czwarta firma planuje zwolnienia
- Przez pandemię Polacy nadal mniej wydają na kosmetyki
- Zdecydowana większość Polaków nadal kupuje środki do dezynfekcji. Co wybieramy najczęściej?
- Zabiegi kosmetyczne bardziej popularne w okresie pandemii
Dodaj komentarz