Kwasy omega-3 – czym są i dlaczego są ważne?

Zacznijmy od podstaw, a więc odpowiedzi na pytanie, czym w ogóle są kwasy omega-3 i jakie są ich podstawowe działania. Omega-3 należą do grupy wielonasyconych kwasów tłuszczowych. Istnieje wiele ich rodzajów, wśród których za najskuteczniejsze uznaje się:

  • EPA (kwas eikozapentaenowy),
  • DHA (kwas dokozaheksaenowy),
  • GLA (kwas gamma-linolenowy).

Kwasy tłuszczowe omega-3 wpływają na prawidłowy transport lipidów przez układ krwionośny i uczestniczą w metabolizowaniu cholesterolu. Ponadto budują komórki, wchodząc w skład błon komórkowych i mitochondrialnych. Jednym zdaniem – ich właściwy poziom jest konieczny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Warto przy tym pamiętać, że poziom kwasów omega-3 należy rozpatrywać pod kątem kwasów omega-6 – prawidłowa proporcja kwasów omega-3 do omega-6 powinna wynosić między 1:2 a 1:5. W innym przypadku składniki te zaczynają na organizm wpływać negatywnie.

Kwasy omega-3 nie są syntezowane przez ludzki organizm, dlatego trzeba dostarczać je z zewnątrz. Bogatymi ich źródłami są tłuste ryby morskie (śledź, łosoś, makrela, halibut), orzechy oraz wybrane oleje (np. rzepakowy, sojowy). Można też sięgnąć po suplementy diety zawierające kwasy tłuszczowe omega. Na rynku funkcjonują zarówno w formie kapsułek, jak i różnego rodzaju kropli, czy płynów. Niezwykle często stanowią również jeden ze składników zestawów witamin i minerałów, np. dedykowanych kobietom w ciąży.

Kwasy omega a uroda

Okazuje się, że zalety kwasów tłuszczowych sięgają dalej niż “tylko” utrzymania organizmu w dobrej formie i mogą mieć zbawienny wpływ na włosy, skórę oraz paznokcie. I nie chodzi tylko o to, że zadbany organizm odwdzięcza się nam ogólnie dobrym wyglądem i szeroko pojętą sprawnością. Odżywcze właściwości kwasów tłuszczowych omega-3 poprawiają wygląd skóry m.in. poprzez opóźnianie procesu powstawania zmarszczek i poprawę jej napięcia; hamują wypadanie włosów; wzmacniają paznokcie. Dla najlepszych efektów należy stosować je nie tylko od wewnątrz, ale i od zewnątrz.

Kwasy omega-3 na włosy

Nadmierne wypadanie włosów? Brak blasku? Łamliwe i rozdwajające się końcówki? To wszystko mogą być objawy zbyt niskiej podaży kwasów tłuszczowych omega-3! Uzupełnienie ich poziomu poprzez suplementację może pomóc zagęścić fryzurę i wzmocnić kosmyki. Jednocześnie kwasy tłuszczowe wpływają także na odpowiednie nawilżenie skóry głowy, a więc mogą pomagać w przypadku jej przesuszeń i – stanowiącego tego konsekwencję – łuszczenia się. Kwas omega-3 na włosy wpływa także poprzez stymulację ich wzrostu. Można go znaleźć w najlepszych suplementach na włosy, skórę i paznokcie.

Zobacz też:
Tabletki na powiększenie biustu - działanie i bezpieczeństwo stosowania

Kwasy omega-3 na skórę

Dokuczają Ci egzemy? Przeciwdziałać łuszczeniu się skóry i jej szorstkości mogą skutecznie kwasy ALA. Atopowe zapalanie skóry? Tutaj z kolei zalecane są kwasy tłuszczowe GLA. Kwasy omega-3 pomogą także w przypadku podrażnień skóry spowodowanych nadmierną ekspozycją na słońce.

Wśród najchętniej stosowanych do pielęgnacji zewnętrznej skóry źródeł kwasów tłuszczowych omega-3 wymienić należy olej z ogórecznika, olej z wiesiołka, czy olej lniany. Warto przy tym pamiętać, że każdy z nich charakteryzuje się obecnością innych wartościowych z perspektywy kondycji skóry składników, jak witamina E, która wykazuje działanie antyoksydacyjne.

Kwasy omega-3 na paznokcie

Łamliwość paznokci wymieniana jest jako jeden z objawów niedoborów kwasów tłuszczowych omega-3. Oprócz suplementacji w formie zmiany diety lub specjalistycznych kapsułek zalecane bywają wcierki i masaże olejowe płytki paznokcia. Poza zbawiennym wpływem na kondycję samych paznokci wykazuje to również wpływ na stan skórek dokoła.

Suplementuj kwasy omega-3 i ciesz się najpiękniejszą wersją siebie!

Wiesz już, jak ważne jest utrzymanie w organizmie odpowiednio wysokiego poziomu kwasów tłuszczowych omega-3. Być może zastanawiasz się teraz, jak wybrać najlepszy suplement, który będzie je zawierał. Pod uwagę weź ich ilość omega-3 w składzie preparatu oraz źródło jego pochodzenia. Zwróć także uwagę na wygodną formę przyjmowania środka – łatwiej wtedy o regularność jego przyjmowania. Osoby, które mają problemy z połykaniem tabletek, powinny postawić na krople. Ci zaś, którzy stale znajdują się w biegu – na kapsułki, które łatwo mieć zawsze pod ręką.

Bardzo ważne jest miejsce zakupu suplementu diety. Warto postawić na sklep oferujący mnogość rodzajów preparatów, by każdy miał szansę wybrać coś dla siebie. Nie mniej istotne jest doświadczenie, ponieważ sposób transportu i przechowywania suplementów może wpływać na ich jakość i działanie. W marketplace medme sklep prezentowane są oferty od różnych sprzedawców, dzięki czemu można łatwo porównać ceny z różnych źródeł i przebierać w niespotykanie bogatej ofercie. Sprawdź!



Powiązane artykuły:
Archiwum: wrzesień 2022