Converse – nie tylko dla koszykarzy

Co łączy obuwie z oponami? Oczywiście – guma! Znana wszystkim marka Converse od ponad wieku istnieje na światowym rynku, oferując obuwie i odzież świetnej jakości. Jej założyciel, pracujący przy produkcji opon, wpadł na pomysł, by wykorzystać gumę, tworząc model obuwia, który nieoczekiwanie stał się legendą.

odzież damska converse

Nie wszystko kręci się wokół butów

Historia marki Converse kojarzona jest głównie z obuwiem. Nie ma się czemu dziwić – zarówno początki, jak i dalsze losy firmy były nieustannie związane z koszykówką. Dziś marka to coś znacznie więcej. W ofercie znajduje się odzież damska Converse, a także ubrania dla dzieci, młodzieży oraz mężczyzn.

Współpraca z Chuckiem Taylorem

Trudno mówić o marce Converse w innym kontekście, niż sportowym. To właśnie dzięki temu asortyment firmy wybił się wśród konkurencji. Początki działalności datują się na rok 1908, kiedy Marquis Mills Converse postanowił zastosować gumowe podeszwy przy produkcji obuwia. Solidny i wytrzymały produkt szybko przyjął się w środowisku koszykarskim. Wysoka cholewka chroniła kostki, minimalizując ewentualne urazy.

Obuwiem marki szybko zainteresował się Chuck Taylor, gwiazda koszykówki The Buffalo Germans. Współpraca sportowca z twórcą opłaciła się – w sprzedaży pojawił się kultowy model trampek All Star, na punkcie którego oszalało środowisko uliczne.

Moda na płócienne cholewki

Moda bywa kapryśna i wymagająca. Spektakularny sukces firmy zostaje przerwany przez wojnę, podczas której Marquis Converse zmuszony był produkować obuwie głównie na potrzeby wojska. Na szczęście wkrótce po zakończeniu konfliktów marka kontynuowała poprzedni projekt, wprowadzając do oferty dalsze modele obuwia.

Moda na płócienne cholewki nie mogła jednak trwać wiecznie. Chwilowe osłabienie marki wykorzystały wielkie koncerny sportowe, takie jak Puma czy Nike, które osłabiły nieco pozycję swojego konkurenta. Kolejny ruch marki – odzież damska Converse – była strzałem w dziesiątkę.

Nie tylko dla kobiet

Odzieżowy asortyment marki spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem. Koszulki, bluzy czy akcesoria szybko przeniknęły do subkultur hip hopowych, punkowców lub emo. Odzież wyróżniała się oryginalnym stylem, głównie z uwagi na logo z podpisem koszykarza Chucka Taylora.

Sportowiec osobiście zaangażował się w promocję marki, sprzedając obuwie w Stanach Zjednoczonych. Z czasem punktów firmy było coraz więcej, a półki zapełniały się nie tylko obuwiem. Odzież damska Converse spotkała się z zachwytem miłośniczek sportowego stylu. Po wojennych latach marka mogła wreszcie zaistnieć również poza kontynentem amerykańskim.

Pod skrzydłem rywala

Po śmierci koszykarza firma przechodziła kryzys. Lata 70. były nieprzychylne dla losów marki, dlatego podjęto konkretne działania. Firma została przejęta przez koncern Nike i do dziś znajduje się pod jego rządami. Ówczesnym twórcom udało się jednak zachować styl, dzięki czemu obuwie i odzież damska Converse cieszą się nieustanną popularnością.

Partnerem materiału jest Eastend.



Powiązane artykuły:

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.