Choć jest jak najbardziej naturalnym zjawiskiem, niekiedy uznajemy je za mało estetyczne, bowiem uwidacznia się w postaci nierówności pod skórą. Skóra z cellulitem wydaje się być grudkowata. Wśród wielu sposobów na zminimalizowanie pomarańczowej skórki, jednym z całkiem skutecznych wydaje się stosowanie odpowiedniej diety.

Składniki mineralne – które warto włączyć do menu?

W walce z cellulitem skuteczne będzie spożywanie wartościowych składników mineralnych. Wśród nich wyróżnić można cynk, wapń i magnez. Znane są one m.in. z właściwości hamujących gromadzenie się tłuszczów. Nagromadzenie kwasów tłuszczowych może prowadzić do kumulowania się trójglicerydów nie tylko w samej tkance tłuszczowej, ale także w wątrobie. Proces takiego kumulowania się tłuszczów nosi nazwę lipogenezy. Cynk przyśpiesza rozkład tłuszczu i przyczynia się do podkręcenia metabolizmu. Z racji tego, że może wykazywać właściwości regulujące cukier we krwi, dodatkowo pomaga też regulować apetyt i zapobiega niekontrolowanemu sięganiu po przekąski. Wpływa na funkcjonowanie i wygląd naszej skóry, w tym na jej regenerację. Ma również działanie antyoksydacyjne. Główne źródła cynku to: jaja, ryby i owoce morza, orzechy, pestki dyni, a także soczewica, fasola, groch. Wapń i magnez zaś warunkują prawidłową kurczliwość i sprężystość mięśni. Wysoką zawartość wapnia znajdziemy w rybach morskich i produktach mlecznych, magnezu – w produktach zbożowych i gorzkiej czekoladzie.

Tylko niskoprzetworzone jedzenie

Jeżeli chcemy unikać cellulitu, to z menu wykluczyć powinniśmy produkty wysokoprzetworzone. Ich obecność w diecie przysłuży nam się zresztą nie tylko ze względu na cellulit. Zauważmy, że żadna dieta pudełkowa nie wykorzystuje nigdy w swoich propozycjach żadnych form dań gotowych. Dietetycy doskonale wiedzą bowiem, że tzw. gotowce, choć wygodne w stosowaniu, niekoniecznie przyczyniają się do utrzymania wysokiego poziomu zdrowia. Gotowe zupy, sosy czy inne dania instant zawierają sporo soli kumulującej wodę, co może być powodem cellulitu, ale też sam nadmiar soli może przyczyniać się do wielu powikłań zdrowotnych. Podobnie często występujący w gotowcach glutaminian sodu. Najlepsze cateringi dietetyczne wszystkie składniki, które znajdą się finalnie w pudełku, przygotowują samodzielnie z pomocą własnych kucharzy. Takie “domowe” jedzenie, pozbawione chemicznych dodatków, przygotowane przez specjalistów w swoim fachu smakuje naprawdę wyśmienicie i prowadzi do większego prawdopodobieństwa utrzymania dobrego zdrowia i gładkiej skóry.

Zobacz też:
Jakie kurtki przejściowe męskie wybrać do eleganckiej stylizacji?

Dieta antycellulitowa

Skoro o cateringu mowa, nie może zabraknąć słowa o specjalnej diecie antycellulitowej, oferowanej przez diety pudełkowe. Nie wszystkie firmy na rynku mają w ofercie menu stworzone właśnie z myślą o zminimalizowaniu ryzyka cellulitu, jednak warto sprawdzić oferty w swoim mieście. Przykładem może być warszawska dieta w pudełku WygodnaDieta.pl. Proponowane menu jest idealne dla tych, którzy zmagają się z nadmiernym zatrzymywaniem się wody w organizmie, czyli wspomnianym cellulicie powodującym obrzęki. W połączeniu z odpowiednią aktywnością fizyczną i szczotkowaniem ciała, dieta antycellulitowa może przynieść zaskakujące rezultaty – idealnie gładką skórę. Przykładowe menu Wygodnej Diety mocno rozkręca wyobraźnię tych, którzy marzą o pysznościach – wśród propozycji są m.in. tosty razowe podane z serem zagrodowym, świeżym pomidorem i hummusem, naleśnikowa zapiekanka z nadzieniem z mięsa drobiowego w sosie pomidorowym, podana z gotowanym kalafiorem czy gratin z bakłażana z gotowanymi na parze warzywami.

Walka z cellulitem powinna zacząć się już na etapie profilaktyki. Wśród sposobów na gładką skórę, oprócz zabiegów kosmetycznych, ważne jest też to, co trafia na nasz talerz. Postawmy na zdrowie – to zaś znajdzie odbicie w wyglądzie naszej skóry.

Powiązane artykuły: