W badaniu sprawdzono, w jakim stopniu Polaków interesuje ekologiczne pochodzenie poszczególnych produktów. Kosmetyki spadły pod tym względem na trzecią pozycję w porównaniu do badania z ubiegłego roku.

Ekologiczne kosmetyki coraz mniej interesują młodych

Badanie Green Generation 2021 dowiodło, że tylko 60 proc. respondentów jest zainteresowanych tym, czy kupowane przez nich produkty są ekologiczne. Mamy tu do czynienia ze spadkiem aż o 8 punktów procentowych w porównaniu do badania sprzed roku.

Zdecydowanie największe znaczenie ma dla Polaków to, czy ekologiczne jest spożywane przez nich jedzenie. Sprawdzanie etykiet pod tym kątem zadeklarowało 24 proc. badanych. Przed rokiem było to 25 proc.

Bardzo kiepsko pod tym kątem wypadły kosmetyki. Spadły na trzecią pozycję. Tylko 14 proc. badanych konsumentów przyznało, że sprawdza czy dany kosmetyk jest ekologiczny. Przed rokiem było to 16 proc. Dokładnie odwrotnie wygląda to w przypadku produktów dla dzieci. Tu nastąpił wzrost z 14 do 16 proc.

Ekologiczne kosmetyki częściej kupują kobiety

Badanie dowiodło też, że ekologiczność kupowanych przez siebie produktów częściej sprawdzają kobiety niż mężczyźni. Dotyczy to także wieku – częściej kwestia ta jest badana przez starszych niż młodych konsumentów.

Raport mówi też o czytaniu etykiet produktów przed zakupem. Tu również mamy do czynienia ze spadkiem od ubiegłego roku, aż o 12 punktów procentowych. Czytanie etykiet deklaruje teraz 21 proc. Polaków. Jeśli chodzi o kwestię płci, etykiety czyta 27 proc. kobiet oraz tylko 18 proc. mężczyzn. Tu również gorzej wypadają młodzi konsumenci. Zaledwie 6 proc. z nich deklaruje sprawdzanie składu produktów.

Według przeprowadzonego w kwietniu badania, wśród osób czytających etykiety, 65 proc. deklaruje podejmowanie tej czynności w przypadku produktów spożywczych. Jeśli chodzi o kosmetyki, jest to 30 proc. wskazań, co oznacza znów spadek – tym razem o 3 punkty procentowe.

Za: wiadomoscikosmetyczne.pl