Przy zakupie kosmetyków coraz częściej patrzymy na cenę

Kupując kosmetyki, najczęściej zwracamy uwagę na cenę. Pod tym względem nastąpiła w ciągu ostatniego roku bardzo duża zmiana. Co jeszcze jest dla nas ważne w trakcie zakupów w drogerii?

drogeria

Polscy konsumenci w trakcie wizyt w sklepach drogeryjnych zdecydowanie częściej w ostatnim czasie zwracają uwagę na ceny produktów. Wygląda na to, że pandemia koronawirusa i związany z nią ogólnoświatowy kryzys wpłynął w sporej mierze na sposób gospodarowania przez nas pieniędzmi.

W ciągu ostatniego roku wielu z nas odczuwało niepewność co do przyszłości. Trudno było ocenić, kiedy pandemia może się skończyć oraz w jaki sposób wpłynie na naszą pracę zawodową oraz zarobki. To z kolei zdaje się przekładać na nasze wybory konsumenckie.

Jeśli chodzi o to, jak ważna jest dla nas cena przy wyborze kosmetyków, różnica w porównaniu do ubiegłego roku jest ogromna. Rok temu 35 proc. badanych wskazywało, że cena jest najważniejsza przy wyborze danego produktu – donosi raport Green Generation, opublikowany przez Mobile Institute.

Cena jest dziś dla nas najważniejsza

W tym roku (badanie przeprowadzono w marcu i kwietniu 2021 roku) sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Na cenę jako najważniejszy czynnik w podejmowaniu decyzji o zakupie wskazało już 58 proc. uczestników badania.

Nie jest to oczywiście jedyne, co bierzemy pod uwagę w trakcie zakupów w drogerii. Dla 38 proc. uczestników badania najważniejsza była marka. Tutaj nastąpił również duży wzrost, aż o 10 punktów procentowych. Ostatnie miejsce na podium w sondażu zajmuje skład kosmetyku. Jest on najważniejszy dla co piątek osoby (więcej o 4 punkty procentowe w porównaniu do zeszłego roku).

Co jeszcze jest ważne dla konsumentów?

Jeśli chodzi o inne cechy kosmetyków, dla Polaków ważna jest też data przydatności do użycia czy biodegradowalność. Dla wielu istotne jest również posiadanie certyfikatu dotyczącego zachowania zasad ekologii w trakcie produkcji.

Raport Green Generation wskazuje na duże zmiany jeśli chodzi o podejmowanie decyzji w trakcie zakupów. To na pewno ważny znak dla producentów. Niezwykle ciekawe będzie pod tym względem przeanalizowanie odpowiedzi konsumentów w przyszłym roku. Szczepienia przeciwko koronawirusowi i spodziewany koniec pandemii mogą wiele zmienić.

Zobacz też:  Kolejny lockdown? "Branża beauty nie da się zamknąć"

za: wiadomoscikosmetyczne.pl



Powiązane artykuły:
Monika Jankowska
Absolwentka Kosmetologii Klinicznej. Uważa, że świadoma, odpowiednia pielęgnacja i prowadzenie zdrowego stylu życia są niezbędne do zachowania dobrej kondycji na lata w dzisiejszych, coraz szybszych czasach. Prywatnie miłośniczka jogi, zdrowej kuchni i podróży do Azji.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Podobne artykuły w kategorii: Aktualności